Zadania domowe – jak pracować z uczniami w świetle najnowszych zmian
Szkolenie prowadzone jest w formule online i składa się z dwóch spotkań
Pierwsze spotkanie:
Badania i metaanalizy dotyczące prac domowych i ich skuteczności w uczeniu się.
Efektywność zadawanych prac domowych i czynniki od jakich zależy.
Omówienie zapisów w rozporządzeniu dotyczącym prac domowych.
Prace domowe w kl. 1-3.
Prace domowe w kl. 4- 8.
Rola wymagań edukacyjnych i monitorowania procesu uczenia w zadawaniu prac domowych.
Wymagania edukacyjne i ich rola w procesie uczenia.
Monitorowanie procesu uczenia.
Prace domowe a wymagania edukacyjne i monitorowanie uczenia.
Drugie spotkanie:
Czynniki motywujące uczniów w odrabianiu prac domowych.
Motywacja z oczekiwania na nagrodę.
Teoria własnej skuteczności.
Teoria samostanowienia.
Tworzenie prac domowych wspierających uczenie się w odniesieniu do wymagań edukacyjnych i potrzeb uczniów.
Rola nauczyciela na lekcji.
Tworzenie kreatywnych zadań domowych.
Prace domowe dostosowane do możliwości dziecka.
Prace domowe interdyscyplinarne.
Prace domowe uwzględniające konkretny cel edukacyjny lub rozwojowy.
Ocenianie prac zgodnie z paragrafem 12 Rozporządzenia o ocenianiu, klasyfikowaniu i promowaniu uczniów i słuchaczy szkół publicznych.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia zadań, które wynikają z realizacji wymagań edukacyjnych oraz bieżącego pozyskiwania informacji na temat uczenia uczniów.