Zadania domowe – jak pracować z uczniami w świetle najnowszych zmian

Szkolenie prowadzone jest w formule online i składa się z dwóch spotkań

Pierwsze spotkanie:

  1. Badania i metaanalizy dotyczące prac domowych i ich skuteczności w uczeniu się.
  2. Efektywność zadawanych prac domowych i czynniki od jakich zależy.
  3. Omówienie zapisów w rozporządzeniu dotyczącym prac domowych.
  4. Prace domowe w kl. 1-3.
  5. Prace domowe w kl. 4- 8.
  6. Rola wymagań edukacyjnych i monitorowania procesu uczenia w zadawaniu prac domowych.
  7. Wymagania edukacyjne i ich rola w procesie uczenia.
  8. Monitorowanie procesu uczenia.
  9. Prace domowe a wymagania edukacyjne i monitorowanie uczenia.

Drugie spotkanie:

  1. Czynniki motywujące uczniów w odrabianiu prac domowych.
  2. Motywacja z oczekiwania na nagrodę.
  3. Teoria własnej skuteczności.
  4. Teoria samostanowienia.
  5. Tworzenie prac domowych wspierających uczenie się w odniesieniu do wymagań edukacyjnych i potrzeb uczniów.
  6. Rola nauczyciela na lekcji.
  7. Tworzenie kreatywnych zadań domowych.
  8. Prace domowe dostosowane do możliwości dziecka.
  9. Prace domowe interdyscyplinarne.
  10. Prace domowe uwzględniające konkretny cel edukacyjny lub rozwojowy.
  11. Ocenianie prac zgodnie z paragrafem 12 Rozporządzenia o ocenianiu, klasyfikowaniu i promowaniu uczniów i słuchaczy szkół publicznych.
  12. Wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia zadań, które wynikają z realizacji wymagań edukacyjnych oraz bieżącego pozyskiwania informacji na temat uczenia uczniów.
  13. Chat GPT jako narzędzie do tworzenia zadań.

Szkolenie poprowadzi Dorota Kujawa-Weinke – trenerka, edukatorka, mentorka, prelegentka i współorganizatorka konferencji edukacyjnych, edukatorka roku 2020, specjalistka w zakresie oceniania, monitorowania procesu uczenia oraz motywowania.

Pobierz PDF z informacjami o szkoleniu.

Skip to content