
Tik – Tak! Scenariusze zajęć

Filmy historyczne – scenariusze lekcji
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Rewers od 2022 r. współpracuje z TVP Produkcją Filmową jako partner promujący filmy o wysokich walorach edukacyjnych. W szkołach na terenie całego kraju prowadziliśmy kampanie informacyjne dotyczące produkcji, takich jak: „Orlęta. Grodno `39, „Filip”, „Raport Pileckiego”, „Kos”. Zachęcamy do pobrania scenariuszy lekcji przygotowanych w oparciu o fabułę tych filmów i przedstawione w nich wydarzenia historyczne.
"Filip"
"Raport Pileckiego"
- Scenariusz lekcji dla nauczycieli 1 - Raport Pileckiego
- Scenariusz lekcji dla nauczycieli 2,3 - Raport Pileckiego
"Kos"

Kalendarz ODN Rewers – zasoby edukacyjne
Na Facebooku publikujemy bezpłatny kalendarz miesięczny świąt nietypowych a wraz z nim materiały dydaktyczne do wykorzystania podczas pracy z uczniami. Zachęcamy do zapoznania się z wybranymi zasobami.
Międzynarodowy Dzień Poezji/ Międzynarodowy Dzień Teatru/ Międzynarodowy Dzień Matki Ziemi/ Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich/ Dzień Dobrych Uczynków/ Międzynarodowy Dzień Światła

Poznać Aspergera
Krzyś od najmłodszych lat lubił bawić się sam. Zamykał się w swoim świecie, ustawiał ulubione samochodziki bardzo precyzyjnie, tworząc równe, długie sznury małych pojazdów. Rzadko przy tym mówił, ale widać było, że w swojej głowie tworzy historie i pisze scenariusze zabaw. Byliśmy przekonani, że rozwija się prawidłowo. Wcześnie zaczął z nami rozmawiać. Szybko się uczył. Mówił wyraźnie, używał „dorosłych” słów. Nic niepokojącego się nie działo. Byliśmy przekonani, że rośnie nam bystry indywidualista. I nie myliliśmy się...

Jak (nie)rozmawiać o/w szkole?
Ze szkołą jest tak: wielu uważa, że skoro do niej chodzili, to się na niej znają. Ja mam prawo jazdy od 20 lat i aktywnie z niego korzystam, a jednak nie podjęłabym się naprawy nie tylko mojego samochodu, ale w ogóle jakiegokolwiek, ponieważ nie mam o tym bladego pojęcia. Tymczasem o szkole, zdrowiu, piłce nożnej i polityce wypowiadają się liczne grupy z pozycji eksperta, z pominięciem faktów, a z uwzględnieniem osobistego doświadczenia.